Connect with us

ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ

5 αρχές που πρέπει οι γονείς να εμφυσήσουν στο παιδί-αθλητή

Δημοσιεύτηκε

Ο αθλητισμός συμβάλλει τα μέγιστα στη σωματική διάπλαση και την ψυχολογική κατάσταση ενός παιδιού. Μέσω των αθλημάτων το παιδί αναπτύσσει νέες σωματικές ικανότητες, κοινωνικοποιείται και βελτιώνει το αίσθημα αυτοπεποίθησής του.

Την ίδια ώρα, όμως, αρκετά συχνά ένα κομμάτι της επιρροής των αθλημάτων στη ζωή ενός παιδιού παραμελείται και είναι εκείνο που αφορά στη συμπεριφορά και τις αρετές που εκείνο υιοθετεί ή αποκτά.

Ο αθλητισμός είναι σημαντικός, όχι μόνο για την υγεία του παιδιού, αλλά και για την παιδεία του. Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, καθορίζει το μέλλον του, καθώς το «θωρακίζει» με αρχές και αξίες που θα το καθοδηγούν για πάντα στη ζωή του.

Το να συμπεριφέρεται ένα παιδί «σωστά» ή «θετικά» την ώρα του αγώνα ή της προπόνησής του είναι κάτι που ακούει πολύ συχνά. Ποιες, όμως, πραγματικά είναι οι συμπεριφορές που θα το βοηθήσουν να βάλει τα δυνατά του και να πετύχει τους στόχους του;

Διαβάστε παρακάτω 5 συμπεριφορές – “αρετές” που μπορούν να εμπνεύσουν έναν αθλητή για την επιτυχία ή τουλάχιστον για το πώς να αντιμετωπίζει ως «μάθημα» την αποτυχία.

Η νίκη δεν είναι ζήτημα ζωής ή θανάτου

Σκεφτείτε ότι μπαίνετε στο γήπεδο ή στο στάδιο στο οποίο αθλείστε για έναν σημαντικό αγώνα. Πριν βγείτε στον αγωνιστικό χώρο σας πλησιάζει κάποιος και με την απειλή όπλου σας ξεκαθαρίζει ότι αν δεν κερδίσετε θα βρίσκεται εκεί στο τέλος του αγώνα για να σας πυροβολήσει. Πώς θα νιώθατε και πώς θα αποδίδατε στο παιχνίδι; Πιθανότατα όχι και πολύ καλά, σωστά; Το ίδιο συμβαίνει και με τα παιδιά μας, όταν το μόνο που θέλουμε από αυτά είναι να κερδίζουν. Σίγουρα δεν θα υπάρχει κάποιος να τα απειλεί για τη ζωή τους στο γήπεδο, αλλά αν η πίεση για τη νίκη είναι ασφυκτική τότε το πιθανότερο είναι τα παιδιά να πιστεύουν λιγότερο στον εαυτό τους και να απομακρύνονται από τα όνειρα και τους στόχους τους.

Το ζητούμενο είναι τα παιδιά να αντιμετωπίζουν τα αθλήματα ως κάτι που τα εμπνέει, κάτι συναρπαστικό, κάτι που τα γεμίζει χαρά και αυτοπεποίθηση. Αυτά είναι τα αισθήματα που θα αποτελέσουν τα «καύσιμα» για να συνεχίζει το παιδί να ασχολείται με το άθλημα που αγαπά.

Ο αθλητισμός αποτελεί κομμάτι της ζωής του παιδιού και όχι τη ζωή του την ίδια. Με το να αντιμετωπίζει την ήττα και τη νίκη όπως τους αξίζουν, να μην τις κάνει –δηλαδή- αυτοσκοπό, θα ξέρει ότι και στις αποτυχίες της ζωής (στο σχολείο, τη δουλειά, τις σχέσεις του) μπορεί να επιβιώσει. Αν ο αθλητής καταφέρει να κάνει δική του αυτή την παραδοχή τότε θα μπορεί και να αποδίδει με βάση το κουράγιο, την πίστη και την αφοσίωση και όχι το άγχος και την ανησυχία.

Ο φόβος της αποτυχίας

Ο φόβος της αποτυχίας είναι κάτι σύνηθες, ειδικά ανάμεσα σε αθλητές παιδιά. Παραδόξως, όμως,η αποτυχία αυτή καθ’ αυτή δεν είναι αυτό που τρομάζει τόσο τους αθλητές. Εκείνο που τους αγχώνει περισσότερο είναι οι συνέπειες της αποτυχίας. Πολλά παιδιά φοβούνται ότι οι γονείς τους δεν θα τους αγαπούν, ότι δεν θα είναι αποδεκτά, ότι απλώς σπατάλησαν χρήματα και χρόνο και – φυσικά – ότι το όνειρό τους για τον αθλητισμό θα τελειώσει. Ο φόβος της αποτυχίας, μάλιστα, απασχολεί τόσο πολύ τον εγκέφαλο των παιδιών που στην ουσία δεν συγκεντρώνονται πουθενά αλλού.

Αντίθετα, τα παιδιά που δεν εστιάζουν τόσο στην αποτυχία τους καθοδηγούνται κυρίως από την θέλησή τους να πετύχουν. Οι αθλητές αυτοί συγκεντρώνονται:

  • Στη βελτίωση
  • Την προσπάθεια
  • Τη διασκέδαση
  • Την εξέλιξηΌταν οι αθλητές εστιάζουν στα παραπάνω είναι πιθανότερο να καταφέρουν  να πετύχουν και να πάρουν τα αποτελέσματα που θέλουν και σε άλλες εκφάνσεις της ζωής τους.

Σημασία στο αποτέλεσμα

Πολλοί αθλητές αλλά και προπονητές θεωρούν ότι αν εστιάσουν στο αποτέλεσμα θα αυξήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας τους. Αντιθέτως, αυτή η ενασχόληση με τα αποτελέσματα μειώνει την απόδοση των αθλητών για δύο λόγους: Πρώτον, όταν ο αθλητής επικεντρώνεται στα αποτελέσματα δεν εστιάζει ξεκάθαρα στο τι πρέπει να κάνει στη διάρκεια του αγώνα ώστε να πάρει αυτά τα αποτελέσματα. Δεύτερον, η ενασχόληση με τα αποτελέσματα δημιουργεί άγχος, πίεση και νευρικότητα – καταστάσεις που δεν συνάδουν με την επιτυχία.

Σε έναν ιδανικό κόσμο οι αθλητές θα μπορούσαν να εστιάζουν στην εκτέλεση του αγωνίσματος ή του παιχνιδιού, έτσι θα ήξεραν τι πρέπει να κάνουν καλύτερα για να πετύχουν το στόχο τους. Η αλήθεια είναι, όμως, ότι τα αποτελέσματα έχουν σημασία. Και είναι σχεδόν σίγουρο ότι ο μικρός αθλητής σας είναι αρκετά ανταγωνιστικός για να μην τους δίνει σημασία.

Για να καταφέρετε να «πάρετε» για λίγο – έστω – τις σκέψεις των μικρών αθλητών από τα αποτελέσματα αποφύγετε τις φράσεις όπως «Μην το σκέφτεσαι το αποτέλεσμα», γιατί το μόνο που θα καταφέρετε είναι να αγχώσετε περισσότερο τα παιδιά. Επικεντρωθείτε κυρίως στο τι πρέπει να κάνει το παιδί στη διάρκεια του αγώνα και σταδιακά αυτή η σκέψη θα γίνει βίωμα για εκείνο. Με απλά λόγια, μην αφορίζετε τα αποτελέσματα, αλλά εστιάστε το τι πρέπει να κάνει το παιδί και με τον καιρό η διαδικασία αυτή θα γίνει συνήθεια και στη ζωή του…

 Στόχοι ή προσδοκίες

Θεωρητικά, οι προσδοκίες μπορούν να ωθήσουν έναν αθλητή να πιεστεί και να αποδώσει όσο καλύτερα μπορεί. Στην πραγματικότητα, όμως, οι προσδοκίες μπορεί να αποτελέσουν βάρος για τα παιδιά. Ειδικότερα πριν τους αγώνες νιώθουν πίεση για να τις πραγματοποιήσουν και φόβο ότι δεν θα τα καταφέρουν. Μετά τον αγώνα, αν τα καταφέρουν, το καλύτερο αίσθημα που θα νιώσουν είναι ότι απέφυγαν την αποτυχία. Αν δεν τα πάνε και τόσο καλά, τότε νιώθουν καταρρακωμένοι. Είναι προτιμότερο, λοιπόν, να αποφεύγουμε τις μεγάλες προσδοκίες από τα παιδιά μας. Θα καταλάβετε ότι το παιδί νιώθει πιεσμένο να πετύχει για τις προσδοκίες των άλλων, όταν ακούτε φράσεις όπως:

«Εγώ πρέπει να… γιατί αλλιώς…»

«Χρειάζεται να… διαφορετικά θα…»

«Θα έπρεπε να… επειδή εκείνοι…»

Οι στόχοι από την άλλη δίνουν ώθηση στους αθλητές. Τους εμπνέουν και τους βοηθούν να συγκεντρώνονται. Μετά από κάθε αγώνα, αν οι στόχοι επετεύχθησαν τότε η χαρά κατακλύζει το παιδί. Νιώθει περήφανο για τον εαυτό του. Αν δεν τα κατάφερε, τότε θα είναι στεναχωρημένο, αλλά θα θελήσει να δουλέψει σκληρότερα για να πετύχει την επόμενη φορά. Και το ίδιο θα γίνεται και σε πολλές καταστάσεις ακόμα και στην ενήλικη ζωή του.

Επιβίωση ή παραίτηση

Το ανθρώπινο ένστικτο της επιβίωσης μάς λέει ότι αν νιώσουμε κίνδυνο, απειλή ή πίεση πρέπει να απομακρυνθούμε από την πηγή αυτών των συναισθημάτων. Στην περίπτωση του αθλητισμού όμως δεν είναι έτσι. Όταν κάποιος αθλητής “το βάζει στα πόδια” εννοείται ότι δεν αποδίδει με το 100% του εαυτού του ή παραιτείται. Η «επιβίωση», από την άλλη, σημαίνει να παραμείνεις, να συνεχίσεις και να παλέψεις ακόμα και αν δεν βλέπεις τα αποτελέσματα που θέλεις αμέσως.

Πολλοί προπονητές και γυμναστές εστιάζουν στην επιμονή στη διάρκεια των αγώνων. Προσπαθούν να μάθουν στα παιδιά να μην τα παρατούν και αυτή η πεποίθηση γίνεται βίωμα όταν οι αθλητές δεν σκέφτονται διαρκώς την αποτυχία. Δεν εστιάζουν στα αποτελέσματα και σκέφτονται τα δικά τους όνειρα και τους δικούς τους στόχους. Η φαντασία μπορεί επίσης να παίξει σημαντικό ρόλο στην «επιβίωση» των παιδιών σε κάποιο άθλημα. Αν το παιδί – αθλητής φαντάζεται τον εαυτό του δυνατό, με αυτοπεποίθηση και ικανό μέσα στον αγωνιστικό χώρο τότε είναι πολύ πιθανό να καταφέρει να πετύχει αυτό ακριβώς που φαντάζεται και στη διάρκεια του αγώνα, αλλά και στην καθημερινότητά του…

πηγή: pshychologytoday.com

Διαβάστε περισσότερα...
Πατήστε για σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ

ANGT: «Σεφτέ» για τον Ολυμπιακό

Την Τσιμπόνα νίκησε ο Ολυμπιακός με 107-73 πέρναντας έτσι το πρώτο του ροζ φύλλο στο φετινό Adidas Next Generation Tournament.

Δημοσιεύτηκε

Ο Ολυμπιακός «συνέτριψε» την Τσιμπόνα με 107-73, στο πλαίσιο της 3ης αγωνιστικής του Adidas Next Generation Tournament.

Οι «ερυθρόλευκοι» προηγήθηκαν με 10-3 στο 4′, όμως, με ένα σερί 7-0 (σε διάστημα μικρότερο των 2 λεπτων) οι Κροάτες ισοφάρισαν σε 10-10. Οι παίκτες του Δημήτρη Τσαλδάρη αντέδρασαν άμεσα… Με πιεστική άμυνα, καλά ποσοστά (4/4 βολές, 5/9 δίποντα, 6/11) και επιθετική αιχμή τον Κολοβέρο, ανέκτησαν τον έλεγχο και έκλεισαν την πρώτη περίοδο στο +12 (20-32).

Ο Ολυμπιακός εξακολούθησε να είναι εξαιρετικά εύστοχος από την περιφέρεια (έκλεισε το πρώτο μέρος με 13/22 τρίποντα), κυριάρχησε στα ριμπάουντ και εκτόξευσε τον δείκτη της διαφοράς στους 22π. (29-51 στο 16′). Οι Κροάτες προσπάθησαν να μειώσουν τις αποστάσεις “χτυπώντας” στην ρακέτα, όμως, με τον Τσάμη να κάνει πολύ καλή δουλειά κάτω από τα καλάθια, η ομάδα μας διατήρησε σταθερά τον απόλυτο έλεγχο (40-59 στο 20′).

Και δεν σταμάτησε εκεί… Με καλή άμυνα, καλή κυκλοφορία της μπάλας, σωστές επιλογές και επιθετικό πλουραλισμό βρέθηκε στο +35 (58-93 στο 32′). Πσρότι η υπόθεση νίκη κρίθηκε νωρίς, οι παίκτες του Δημήτρη Τσαλδάρη αρνήθηκαν να πατήσουν φρένο (+37, 66-103 στο 39′), κάτι που φανερώνει και το τελικό σκορ.

Στα αξιοσημείωτα της αναμέτρησης ήταν και η εμφάνιση του Αλέξανδρου Νικολαϊδη, ο οποίος «άγγιξε» το τριπλ ντάμπλ (19π., 12 ριμπ., 9 ασίστ)!

Δεκάλεπτα: 20-32, 40-59, 57-86, 73-107

Τα στατικά εδώ

Διαβάστε περισσότερα...

ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ

Οικονόμου: «Είναι ντροπή»

Έστειλε μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση ο Νίκος Οικονόμου!

Δημοσιεύτηκε

Ξέσπασε ο υπεύθυνος των ακαδημιών του Ερμή Σχηματαρίου για τη διαφορά 113 πόντων σε αγώνα της ομάδας παιδιών.

Συγκεκριμένα, έγραψε: «Είμαστε μια καινούργια ακαδημία μπάσκετ στο Σχηματάρι. Έχουμε πάρα πολλά παιδιά και αυτό είναι κάτι ενθαρρυντικό. Δεν είναι όλα παίδες, αλλά υπάρχουν και παμπαίδες, αν δεν ήταν υποχρεωτική η συμμετοχή δεν θα κατεβαίναμε σε αγωνιστικό τμήμα ακόμα. Σίγουρα υπάρχουν ομάδες που είναι καλύτερες στα τμήματα των ακαδημιών, αλλά είναι απίστευτο να βλέπω παιδιά να πιέζουν 40 λεπτά σε ένα παιχνίδι που παίζουν ακόμη και με μικρότερες ηλικίες και να κερδίζουν με σκορ όπως πρόσφατα αντίπαλος που επικράτησε των παίδων του Ερμή Σχηματαρίου, της δικής μας ομάδας με 126-13! Είναι ντροπή! Και μάλιστα να πανηγυρίζεται αυτό από τους προπονητές και τους γονείς της νικήτριας ομάδας».

Αυτή ήταν η αρχική του τοποθέτηση, για να προσθέσει σχετικά με την μεγάλη σε έκταση ήττα της ομάδας παίδων: «Ένα έχω να πω: Είμαι περήφανος για τα δικά μας παιδιά και την προσπάθεια που έκαναν. Θα μπορούσαμε να μην κατέβουμε επειδή έχει ξανασυμβεί κάτι ανάλογο και να χάσουμε με 20-0, αλλά εγώ ζήτησα ως υπεύθυνος των ακαδημιών του Ερμή Σχηματαρίου να παίξουμε το παιχνίδι. Όπως έχω μάθει εγώ το μπάσκετ, υπάρχει η νίκη, υπάρχει η ήττα, αλλά πάνω απ’ όλα υπάρχει ο σεβασμός στον αντίπαλο και ειδικά όταν μιλάμε για παιδιά. Έχω παρακολουθήσει προγράμματα ακαδημιών σε Ισπανία, Ιταλία, Ρωσία, έχω παρακολουθήσει σεμινάρια και τον τρόπο λειτουργίας τεράστιων συλλόγων όπως η Μπαρτσελόνα και ξέρετε κάτι; Δεν επιτρέπεται εκεί να κερδίζεις πάνω από 20 πόντους.. Κάποιοι μαθαίνουν το μπάσκετ στα παιδιά με τον πιο αντιπαιδαγωγικό τρόπο και για μένα είναι ντροπή. Κανονικά σε τέτοιους ανθρώπους θα πρέπει να απαγορεύεται η είσοδος στα γήπεδα του μπάσκετ».

Για να καταλήξει, λέγοντας: «Τι επιτυγχάνεις, πιέζοντας σε όλο το γήπεδο και κερδίζοντας με 126-13 ένα παιχνίδι παίδων; Το μόνο που καταφέρνεις είναι να ισοπεδώνεις παιδιά 13-14 ετών που έρχονται στο μπάσκετ για να το αγαπήσουν και να περάσουν καλά. Γι’ αυτό πιστεύω ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν πρέπει να μπαίνουν στο γήπεδο, πρέπει να τους απαγορευτεί η είσοδος».

Διαβάστε περισσότερα...

ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ

Προπόνηση ή διάβασμα; Σύμφωνα με έρευνες, συνδυάζονται!

Δημοσιεύτηκε

Υπάρχουν πολλά παιδιά που συνδυάζουν αποτελεσματικά τις προπονήσεις με το καθημερινό τους διάβασμα – Σχολείο και αθλητισμός «συνεργάζονται» για την ολόπλευρη ανάπτυξη του ατόμου.

(περισσότερα…)

Διαβάστε περισσότερα...

ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ

Δάσκαλος απαγόρευσε σε ακαδημία να κάνει προπόνηση σε σχολείο, γιατί τον ενοχλεί ο θόρυβος! (pic)

Δημοσιεύτηκε

Σε μια απίστευτη καταγγελία προχώρησε η ακαδημία του Ατρόμητου Πειραιώς, καθώς δάσκαλος που μένει απέναντι από το 47ο Δημοτικού Σχολείου Πειραιά, απαγόρευσε στην ομάδα του Ατρόμητου να χρησιμοποιήσει το προαύλιο του σχολείο επειδή τον ενοχλεί ο θόρυβος!

(περισσότερα…)

Διαβάστε περισσότερα...

ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ

Γονείς απομάκρυναν προπονητή εφηβικού επειδή δεν έπαιζε όπως του έλεγαν!

Δημοσιεύτηκε

Ένα ακόμη παράδοξο συνέβη σε επίπεδο αναπτυξιακού τμήματος, αφού προπονητής αποχώρησε από την τεχνική ηγεσία εφηβικού τμήματος, επειδή οι γονείς – παράγοντες του επέδειξαν ποιοι αθλητές θα παίζουν.

(περισσότερα…)

Διαβάστε περισσότερα...

ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ

Διεθνή φιλικά για τη Δραπετσώνα!

Δημοσιεύτηκε

Η ακαδημία της Δραπετσώνας συνεχίζει να πρωτοπορεί σε επίπεδο ακαδημιών, δίνοντας διεθνή φιλικά για την προετοιμασία των αθλητών.

(περισσότερα…)

Διαβάστε περισσότερα...

ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ

Στους «μικρούς» του Πανιωνίου το 2ο τουρνουά Μίνι «Παύλος Γιαννακόπουλος»

Δημοσιεύτηκε

Ολοκληρώθηκε το 2ο τουρνουά Μίνι «Παύλος Γιαννακόπουλος» με τον Πανιώνιο να κατακτά το τρόπαιο, αφού επικράτησε στο τελικό του Πανερυθραϊκού.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ακαδημίας της ΚΑΕ Παναθηναϊκός:

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε σήμερα (15/9) το 2ο Μίνι Τουρνουά Ακαδημιών «Παύλος Γιαννακόπουλος» με τη συμμετοχή παιδιών γεννημένων το 2007! Στον μικρό τελικό το Περιστέρι επικράτησε της PAO BC Academy, ενώ στον μεγάλο τελικό που ακολούθησε ο Πανιώνιος επιβλήθηκε του Πανερυθραϊκού και κατέκτησε το τρόπαιο.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στο τουρνουά καθώς το αποτέλεσμα δεν έχει καμία απολύτως σημασία σε αυτές τις ηλικίες και ειδικά για έναν τόσο ιδιαίτερο σκοπό! Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τις ομάδες του Πανιωνίου, του Πανερυθραϊκού και του Περιστερίου που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μας και έλαβαν μέρος στο τουρνουά, τιμώντας τη μνήμη του ιστορικού διοικητικού ηγέτη του Παναθηναϊκού, Παύλου Γιαννακόπουλου.

Η απονομή του Κυπέλλου θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια του 2ου «Tουρνουά Παύλος Γιαννακόπουλος», το οποίο θα λάβει χώρα στο ΟΑΚΑ το επόμενο Σαββατοκύριακο 21 και 22 Σεπτεμβρίου με τη συμμετοχή του Παναθηναϊκού ΟΠΑΠ, της Maccabi FOX Tel Aviv, της Fenerbahce Beko και της AX Armani Exchange Olimpia Milan και το οποίο θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στο Μίνι Τουρνουά Ακαδημιών.

 

Διαβάστε περισσότερα...

ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ

Στο Λουτράκι ξεκινά η σεζόν για την Δραπετσώνα

Δημοσιεύτηκε

Στο Λουτράκι έχουν μεταβεί το παιδικό, εφηβικό και το αντρικό τμήμα της Δραπετσώνας με στόχο την σωστή προετοιμασία των αθλητών του συλλόγου. (περισσότερα…)

Διαβάστε περισσότερα...

Like us on Facebook !

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ

Advertisement

Ενδιαφέροντα